Je hoort van andere ondernemers dat Facebook als verkoopkanaal echt werkt als een trein. Ze boeken succes op succes. Hebben een groot bereik. Meer naamsbekendheid. Producten, online programma’s en diensten gaan als warme broodjes over de toonbank.

KA-TJING!! 

Graag zou je die KA-TJING ook eens een keer horen. Tot nu toe levert het namelijk nog niets op. Doe je iets fout? Of wat doen die andere ondernemers om die kassa vaker te horen rinkelen? In deze blog behandel ik 3 grote redenen waarom Facebook marketing niet werkt. Althans niet op deze manier.  

 

Misser 1. de blazer

De Kruidvat folder valt volledig in het niets bij het zien van deze Facebook pagina’s. Ieder bericht bevat een KNALLER van een AANBIEDING. Waar je echt NU meteen van gebruik moet maken. OP=OP en voordat je het weet gaat deze BONUS echt aan je HAMSTER neus voorbij.

Kortom deze Facebook pagina’s denken bij het woord Facebook marketing aan het door de strot duwen van producten en diensten. Ze zijn redelijk verbaasd, dat deze oude manier van marketing (100% gericht op sales) niet meer blijkt te werken.

Maar hoe zou je het zelf vinden als er 24/7 non-stop aan je verkocht wordt? Zonder ooit iets te vragen, oprecht interesse te tonen en waarde te delen?

 

Misser 2. Muis(stil)

Het laatste bericht op deze Facebook pagina’s is alweer van een paar maanden geleden. Do I need to say more?

Vaak zeg ik less = more, maar voor dit soort pagina’s, gaat deze vlieger niet op. Er mag gepost worden, lieve mensen. En dan vooral waardevolle content waar je fan ook echt op zit te wachten.

 

Misser 3. Anti Facebook adverteren

Facebook adverteren zijn VIEZE WOORDEN.
• Ze vinden het belachelijk dat ze moet betalen om bij hun ideale klant onder de aandacht te komen.
• Hun producten zijn immers zo geweldig dat die klanten vanzelf komen.

Euh….niet dus.

Ook al is je product GIGA geweldig, dan nog zal je aan de slag moeten met adverteren. Zo zorg je ervoor dat je product bij de juiste mensen onder ogen komt.

Als je besluit niet te investeren in Facebook advertenties, laat je een hele goedkope kans aan je voorbij gaan. Het advertentieplatform van Facebook biedt legio mogelijkheden waar ook kleine ondernemers gebruik van kunnen maken.

Je hoeft geen Coca-Cola of H&M te zijn met een heel groot advertentiebudget. Een groot advertentiebudget is hier namelijk geen voorwaarde om hier succesvol mee te zijn. Juist ook kleinere spelers, kunnen hele mooie resultaten behalen.

Zo zijn er meer dan 200+ selectiecriteria die je kunt gebruiken om bij je exacte doelgroep onder ogen te komen. Je kunt gebruik maken van geavanceerde advertenties die ervoor kunnen zorgen dat je op de automatische piloot steeds opnieuw kunt blijven verkopen.

Als gevolg hiervan kun je ervoor zorgen dat:

  • Je webinars binnen no-time vol zitten
  • Je gratis weggever/challenge een hit wordt
  • Je meer verkopen krijgt doordat je enkel je aanbod deelt met mensen die echt willen kopen
  • Je van klanten terugkerende klanten maakt
  • Je gemiddelde orderwaarde stijgt

Ik besef me maar al te goed dat je als ondernemer 1.001 dingen te doen hebt voor je bedrijf.

Welcome to the club.

Dat je al heel veel op je bordje hebt liggen.

Maar als je je Facebook marketing voor je wilt laten werken, zul je ook echt WERK moeten maken van je pagina. EN INVESTEREN in je bereik m.b.v. Facebook advertenties.

 

Maar misschien:

• Vind je Facebook adverteren lastig?

• Duizelt het je van de mogelijkheden en weet je niet wat je moet kiezen?

 

Maar…

• Wil je wel graag weten hoe je daadwerkelijk geld kunt verdienen met adverteren?

 

Dan zou ik je met liefde willen uitnodigen om even op deze aanmeld link te klikken. Update: dit webinar wordt niet langer gegeven.

Tijdens mijn webinar over Facebook adverteren.

• Vertel ik je namelijk precies hoe de vork in de steel zit.

• Wat je kunt bereiken als ondernemer met Facebook adverteren.

• Hoe je Facebook advertenties voor je laat werken i.p.v. andersom