Wanneer je snel meer resultaat wilt uit je Facebook-advertenties adviseer ik je met klem om gebruik te maken van de doelstelling ‘Conversies’. Hoe, wat en waarom? Dat leg ik je graag uit.

Bekijk hieronder mijn video, of lees snel verder!

Video: Meer resultaat uit je Facebook ads met conversies!


Ps. Altijd op de hoogte zijn van een nieuwe video? Abonneer je hier. Merci!

Wat zijn conversies?

Laten we bij het begin starten en eerst uitleggen, wat conversies precies zijn. Conversies zijn acties, waarvan jij wilt dat diegene die geklikt heeft op je Facebook-advertentie uitvoert. Conversies kunnen zijn: aankopen, bestellingen, inschrijvingen voor je webinar en bijvoorbeeld inschrijvingen voor je gratis weggever.

Waarom wil je gebruik maken van conversies?

Wat zo vet is aan Facebook als advertentieplatform, is dat ze jou als adverteerder een handje kunnen helpen. Dat doen ze door je bijvoorbeeld de mogelijkheid te bieden om te optimaliseren voor conversies.

Hiervoor kun je namelijk kiezen als je een campagne gaat aanmaken. Als je kiest voor deze doelstelling, dan zal Facebook hem als eerste aan die mensen laten zien, binnen de doelgroep die jij gekozen hebt waarvan zij verwachten/weten dat ze soortgelijke acties vaak uitvoeren.

Facebook kan dit, doordat ze enerzijds super veel weten over zijn gebruikers. Niet alleen wat ze leuk vinden en welke interesses ze hebben, maar ook wel gedrag ze vertonen op- en buiten Facebook.

Al deze informatie heb jij dus als adverteerder tot je beschikking. Free of charge overigens. Want ook Facebook is er bij gebaat wanneer adverteerders zo veel mogelijk resultaat behalen.

Hoe kun je optimaliseren voor conversies?

Er zijn 3 dingen die je moet doen om je Facebook advertentie te laten optimaliseren voor conversies.

#1 Zet de Facebook pixel op je website
#2 Stel een conversie in, voor het doel dat je nastreeft. Bijvoorbeeld aanmeldingen voor je weggever of bestellingen
#3 Kies voor de campagne-doelstelling ‘conversies’ wanneer je een Facebook advertentie campagne aanmaakt

Kan je altijd gebruik maken van conversies?

Om Facebook goed te kunnen laten optimaliseren voor conversies, hebben ze wel voldoende data nodig. Dat betekent, dat ze minimaal 50 conversies per advertentieset in de afgelopen 7 dagen nodig hebben. Dat houdt in bijvoorbeeld 50 bestellingen, 50 inschrijvingen etcetera.

Wat als je bijvoorbeeld nog geen 50 bestellingen per week behaalt? Dan kan het een slimme actie zijn om eerst voor een andere soort conversie te optimaliseren. Bijvoorbeeld ‘add to cart’, hiervoor zal het aantal conversies waarschijnlijk veel hoger liggen dan het aantal daadwerkelijke bestellingen. Door hier als eerste voor te optimaliseren, zal je zien dat dit ten goede komt aan je resultaten en je ook méér bestellingen binnenkrijgt. Wanneer je vervolgens wel 50 conversies in de vorm van bestellingen binnenkrijgt kun je vervolgens inzetten om voor deze conversie te optimaliseren.

Zijn ook 50 conversies zoals ‘add-to-cart’ nog niet haalbaar? Dan adviseer ik je om eerst je Facebook advertenties te draaien onder bijvoorbeeld de doelstelling ‘verkeer’. Ook dit gebruik je tot je genoeg conversiedata hebt en dan zet je vervolgens alsnog de conversie campagne op.

Met behulp van deze tip kun je echt méér resultaat behalen uit je Facebook-advertenties. Maak jij al gebruik van conversies of ga je naar aanleiding van deze (video)blog hiermee aan de slag? Laat mij dit dan weten via de reacties. Vind ik leuk!