In deze maandelijkse ‘worksmarternotharder’ updates deel ik mijn bevindingen op mijn pad naar groei. Zodat jij:

  1. Niet zelf het wiel hoeft uit te vinden
  2. Ontdekt wat wel/niet werkt
  3. Erachter komt welke tactieken en strategieën ik gebruik (handig!)

WORKSMARTERNOTHARDER ‘MAKKERLIJKER GEZEGD DAN GEDAAN’

Door mijn maandelijkse updates hier openbaar te delen, voelt dit voor mij als een spreekwoordelijke stok achter de deur. Dit zorg ervoor dat ik iedere maand (alhoewel de laatste update van oktober was) kritisch mijn bedrijf, processen en werkzaamheden onder de loep neem om te zien waar ik ‘worksmarternotharder’ optimalisaties kan doorvoeren. Optimalisaties die ervoor zorgen dat ik: meer tijd over hou en/of meer kan verdienen.

Lees hier mijn ‘worksmarternotharder’ update oktober

 

WAAR KAN IK OPTIMALISEREN VOOR ‘WORKSMARTERNOTHARDER’?

In mijn update van oktober gaf ik al aan te willen testen met het automatiseren van webinars. Toch heeft het daadwerkelijke automatiseren van dit proces ‘even’ op zich laten wachten. Dit heeft meerdere redenen:

1. Webinars zijn voor mij een super belangrijk verkoopmoment waarin ik veel tijd & geld investeer (Facebook ads). Ik was toch bang dat het ten koste zou gaan van mijn conversieratio’s. En wilde dus graag de grip & controle houden.

2. Daarnaast had ik lang de kronkel in mijn hoofd, dat wanneer ik niet live het webinar gaf het voelde alsof ik het niet verdiende om hier klanten aan over te houden.. Yup. Onzin natuurlijk want de waarde blijft hetzelfde of het nu wel of niet live is.

Nadat mijn Mastermind buddy genoodzaakt was om haar webinar wegens persoonlijke omstandigheden te automatiseren en dit geen nadelig effect heeft gehad. Was dat voor mij het laatste zetje dat ik nodig had. Ik moest NU echt werk hiervan gaan maken.

 

Wil je weten welk stappenplan en tools ik heb gebruikt voor het automatiseren?

Klik dan hier om dit terug te lezen in mijn update van oktober.

 

Resultaten automatiseren webinar

Om een goede richtlijn te hebben voor conversieratio’s en dergelijke heb ik het webinar eerst meerdere keren live gegeven. Op verschillende dagen en tijdstippen.

Daarna heb ik mijn webinar, geautomatiseerd en omgedoopt tot Masterclass. Ik heb ervoor gekozen om de chat real-time te houden. Dit zodat deelnemers wel vragen kunnen stellen en ze via de chat geholpen kunnen worden mocht de vraag niet in de presentatie beantwoord worden.

De resultaten tussen een live-webinar en een geautomatiseerd webinar vond ik verbluffend. Want wat bleek:

• Geen verschil in het aanwezigheid percentage (mensen die zich hebben aangemeld en daadwerkelijk de webinar/masterclass bijwonen)

• Daling van 0,08% in het conversieratio (percentage van mensen die aanwezig waren en gekocht hebben)

Vooral dat laatste vond ik opmerkelijk, want ik had gedacht dat de daling veel meer zou zijn.

Dit is voor mij een reden om veel meer te gaan werken met geautomatiseerde webinars c.q. masterclasses. En om te kijken of ik die beperkte daling in het conversieratio op een andere manier omhoog kan krijgen. Zodat ik niets meer op verlies of zelfs op vooruit ga.

Hoe kijk jij hier tegenaan en hoe zijn jouw ervaringen m.b.t. het automatiseren van webinars? Deel het in de reacties.